گاز اکسیژن

انواع خلوص گاز اکسیژن

گاز اکسیژن با خلوص متفاوتی قابل عرضه میباشد
گاز اکسیژن صنعتی با خلوص حدود 99.9%
گاز اکسیژن گرید 5 با خلوص 99.999%
گاز اکسیژن گرید 6 با خلوص99.9999%

گاز اکسیژن گاز بی رنگ و بی بو است. گاز اکسیژن دمای فلاش را کاهش میدهد و سرعت احتراق را افزایش میدهد. گاز اکسیژن قدرت اکسید کنندگی بالایی دارد در حدی که برخورد مواد روغنی با آن ایجاد گرما و شعله میکند. چگالی گاز اکسیژن از هوا بیشتر است.

خواص گاز اکسیژن

فرمول شیمیایی گاز اکسیژن O2 است. وزن مولکولی آن 31.999 گرم بر مول و نقطه جوش آن در فشار اتمسفر 182.98- درجه سلسیوس است. اکسیژن کوچکترین عضو از گروه شانزدهم در جدول تناوبی عناصر است و عدد اتمی 8 را به خود اختصاص داده است. این عنصر در دما و فشار استاندارد حالت گازی دارد. وزن اتمی آن 15.994 گرم بر مول قید شده است. این گاز سمی نیست و گازی حیاتی در بدن انسان به شمار می رود. یکی از منابع تولیدی اکسیژن عمل فوتوسنتر گیاهان در طبیعت است. این عنصر در حالت مایع و جامد کمی آبی رنگ است و حالت پارا مغناطیسی دارد.

کاربرد گاز اکسیژن در صنعت

گاز اکسیژن کاربردهای متنوعی دارد، که در ادامه به کاربرد گاز اکسیژن بخشی از آن ها اشاره خواهیم کرد. بسیاری از واکنش های اکسایش در صنایع شیمایی به جای هوا از گاز دو اتمی اکسیژن استفاده می کنند تا از سرعت واکنش بالاتر، جداسازی آسان تر محصول، تولید بیشتر و یا اندازه کوچکتر تجهیزات بهره ببرند. این گاز با خلوص بالا برای تشکیل دی اکسید سیلیکون و اکسید فلزی استفاده می شود. همچنین از اکسیژن خلوص بالا در راکتور های پیشرفته گاز نیز استفاده می شود. اکسیژن خلوص بالا در فرآیند تولید فیبر نوری کاربرد دارد. همچنین تزریق این گاز به گیاهان تصفیه فاضلاب، تجزیه را تسریع می کند. از اکسیژن در سنتز شیمیایی استفاده می شود. همچنین به عنوان عامل اکسید کننده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد گاز اکسیژن در صنعت

 

از دیگر کاربردهای اکسیژن، می توان به توضیحی درباره چند کاربرد گاز اکسیژن اشاره خواهیم نمود. مخلوط با هلیوم یا دی اکسید کربن یا نیتروژن در احیای بیماران در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. گاز اکسیژن در بعضی موارد برای بسته بندی مواد غذایی اصلاح شده بصورت خالص یا مخلوط با دی اکسید کربن یا نیتروژن استفاده میشود. گاز دو اتمی اکسیژن یکی از اجزای گازهای واسنجی نیز هست. زیرا اکسیژن در دستگاه های شناسایی و آنالیز مواد کاربرد دارد. از اکسیژن برای سفید کردن خمیر کاغذ در صنعت کاغد سازی و همچنین در تولید اتیلن اکساید نیز استفاده می شود. در سیمان سازی، تولید متانول و موشک سازی نیز از این گاز استفاده می شود.

 

دیگر کاربردهای گاز اکسیژن

منبع تولید گاز اکسیژن

در این قسمت می پردازیم به اینکه گاز اکسیژن چگونه تولید میشود؟ گاز اکسیژن از جداسازی و تقطیر هوای مایع استحصال می شود. برای بالا بردن اکسیژن تولیدی با روش جداسازی باید پس از تولید تصفیه مجدد شود و توسط فیلتر های مخصوص ناخالصی های اکسیژن جذب شود. گاز اکسیژن از روش برقکافت آب نیز در مقیاس آزمایشگاهی تولید می شود. اکسیژن خلوص پایین را نیز می توان با روش غشایی تولید نمود. اکسیژن به صورت طبیعی حاصل واکنش نورسنتز در گیاهان است. گیاهان گاز کربن دی اکسید را برای فوتوسنتز مصرف کرده و در ازای آن اکسیژن آزاد می کنند.

 

منبع تولید گاز اکسیژن

اطلاعات ایمنی گاز اکسیژن

در صورتی که اکسیژن در فشار بالا قرار بگیرد می تواند خاصیت سمی از خود نشان دهد. گرچه انسان و جانداران دیگر به وجود اکسیژن وابسته است، اگر بدن انسان به مدت طولانی در معرض اکسیژن خالص قرار بگیرد ریه ها و سیستم عصبی دچار آسیب می شوند و ریه ها دچار تورم گردیده و به بافت ریه صدمه وارد می شود. تاثیر اکسیژن خالص بر سیستم عصبی شامل کاهش بینایی، تشنج و اغماست. ترکیبات اکسیژن نیز بعضاً بسیار خطرناک اند و باید در تماس با آن ها احتیاط لازم را به عمل آورد. قرار گرفتن کپسول گاز اکسیژن در کنار کپسول گاز های آتشگیر و اشتعال پذیر بسیار خطر ناک است و باید در مکانی مجزا انبارداری شوند.

فروش گاز اکسیژن

شرکت هوا مایع زاگرس وارد کننده انواع کپسول های گاز خلوص بالا است. یکی از کپسول های گاز خلوص بالا کپسول گاز اکسیژن است. ما توانسته ایم با کیفیت و قیمت مناسب کپسول های گاز خلوص بالای اکسیژن را تهیه کنیم و به فروش برسانیم. لازم به ذکر است که شرکت هوا مایع زاگرس تجهیزات جانبی کپسول های اکسیژن از جمله رگولاتر گاز اکسیژن را با قیمت مناسب به فروش می رساند. برای خرید کپسول های اکسیژن و تجهیزات آن می توانید از طریق فرم خرید یا تماس با کارشناس فروش اقدام نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گاز اکسیژن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا