کاربرد رگولاتور های گاز صنعتی چیست ؟

کاربرد رگولاتور های گاز صنعتی چیست ؟
فهرست مطالب

 

رگولاتور های گاز صنعتی در مدیریت سیستم انتقال گاز نقش  دارند و عملکرد ایمن و قابل اطمینان در روند کار ایجاد می کنند. رگولاتورهای گاز صنعتی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای تأمین نیاز های مختلفی تهیه می شوند.

رگولاتور های گاز فشار گاز را تا سطح قابل قبولی کاهش می دهند. در صورتی که از رگولاتور های گازی به درستی استفاده شود می توانند بدون هیچ گونه مشکلی سال های طولانی کارایی داشته باشند.

رگولاتور فشار پایین

رگولاتورهای فشار پایین برای فشار های کمتر از psi 3000 طراحی شده اند. این رگولاتور ها برا تنظیم فشار های کمتر از اتمسفر یا فشار برگشتی نیز مناسب هستند. این نوع از رگولاتور ها با جنس های مختلفی از جمله استیل ضد زنگ، برنج، مونل، آلومینیوم یا مواد دیگر متناسب با نیاز ساخته می شوند.

رگولاتور فشار بالا

رگولاتور های فشار بالا برای فشارهای تا psi 20000 طراحی شده است. این نوع از رگولاتور ها نیز از جنس فلزات مختلف متناسب با نیاز ها ساخته می شود و مشتریان می توانند متناسب با کارایی مورد انتظار جنی رگولاتور خود را انتخاب نمایند.

رگولاتور الکترونیکی

گاهی سیستم های انتقال گاز صنعتی نیازمند دقت و ظرافت بالایی است. در این موارد رگولاتور های الکترونیکی با طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند.

رگولاتور تک مرحله ای

عملکرد مناسب رگولاتور های تک مرحله ای اثبات شده است و از آن برای گاز جوشکاری، برشکاری، سرامیک و عملیات حرارتی استفاده می کنند.

رگولاتور جریان بالا

این نوع از رگولاتور جریان زیادی از گاز را تأمین می کند و برای گرمایش و برش های سنگین مناسب است.

رگولاتور های دو مرحله ای گاز کربن دی اکسید

گاز کربن دی اکسید معمولاً رگولاتورهای معمولی را منجمد می کند. این نوع از رگولاتور ها برای کنترل فاز گازی طراحی شده اند و بدون انجماد امکان استفاده از گاز کربن دی اکسید را فراهم می کنند.

رگولاتور های پر فشار

این نوع از رگولاتور های پر فشار برای فشار های بسیار بسیار بالا طراحی شده اند. از این رگولاتور ها برای گاز مورد استفاده در هواپیما و شارژ باتری استفاده می شود.

رگولاتور سنگین تک مرحله ای

این نوع از رگولاتور ها کارایی خوبی در محیط های سخت دارند. دیافراگمی از جنس فولاد ضد زنگ اجازه می دهد برای تأمین گاز جوشکاری، برشکاری و … مناسب باشد.

رگولاتور دو مرحله ای جریان بالا

این نوع از رگولاتور مقدار ثابتی از جریان گاز را فراهم می کند و قابل استفاده در طیف گشترده ای از فشار هاست.

امروزه تنوع در رگولاتور های صنعتی بسیار بالاست و ممکن است انتخاب رگولاتور مناسب کمی گیج کننده باشد به همین دلیل توصیه می شود که برای خرید رگولاتور های گاز صنعتی می توانید ابتدا با افراد متخصص مشورت کنید.

منبع: silpac ، industry

اشتراک گذاری در :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسکرول به بالا