اجاق گاز لیزری چیست و چه قابلیتی دارد؟

اجاق گاز لیزری
فهرست مطالب

 

اجاق گاز لیزری می تواند آشپزی را برای شما به تفریح مبدل کند. برای مثال طرح های لیزری متنوعی را می توان روی نان تست پیاده کرد. حتی طرح لیزری روی نان تست می تواند کدی باشد که با نشان دادن آن به دوربین گوشی شما را وارد وبسایتی با خبر های روز کند تا شما به صورت خیلی مدرن هم صبحانه زیبا میل کنید و هم از اخبار روز مطلع شوید.

این موارد تنها بخشی از قابلیت های گاز لیزری است. دو سازنده ی ژاپنی این گاز بر این باورند که لیزر نقش خود را در صنعت و سپس در چاپگر های سه بعدی به خوبی ایفا کرده است و اکنون نوبت آن فرارسیده است که در قالب نسل جدیدی لوازم آشپزخانه با لیزر وارد خانه های مردم شود.

یک برش لیزر صنعتی که از آن برای حکاکی روی پلاستیک، چوب و فلز استفاده می شود به راحتی می تواند با اتصال به نرم افزاری گرافیکی یا وب کم طرح های شگفت انگیزی نیز روی مواد غذایی ایجاد کند.

قابلیت اجاق گاز لیزری

این نوع گاز قابلیت این را دارد که پخت و پز را به صورت انتخاب انجام دهد. ممکن است آشپز مایل باشد بخش هایی از غذا را بیشتر و بخش هایی را کمتر بپزد. لیزر به علت تمرکز بر نقاط دقیق می تواند این امکان را برای آشپز فراهم کند.

به طور کلی پخت و پز با لیزر به صورت خشک انجام می شود و تمام سطح مواد را حرارت می دهد. در واقع لیزر نقطه ی کوچکی را در زمان بسیار کوتاهی حرارت می دهد. این گاز با قابلیت اتصال به کامپیوتر طراحی شده است تا پخت مواد غذایی مطابق با شکل و ترکیبات آن انجام شود و بتوان مزه، بافت، تزیین و حکاکی های منحصر به فردی را ایجاد کرد. حتی فناوری چند لایه چاپگر سه بعدی قابلیت این را دارد که از پودر شکر مجسمه های سه بعدی خوراکی بسازد.

پخت بیکن با لیزر، یک شاهکار فناورانه

بیکن یکی از غذا هایی است که بسیاری مردم دنیا تمایل دارند آن را نیمه پخته و متمایل به خام مصرف کنند. حتی در رستوران ها نیز در مورد درجه پخت آن از مشتری سوال می کنند. فناوری پخت با لیزر در این زمینه تحول ایجاد کرده است. زیرا با لیزر می توان چربی روی بیکن را کاملا پخت و مغز گوشت آن را خام رها کرد.

در واقع با نرم افزار به لیزر دستور داده می شود تا تنها بخش های چربی سفید را بپزد و قسمت های گوشتی خام باقی می ماند. افرادی که از این فناوری برای پخت بیکن استفاده کرده اند از طعم نهایی غذای خود شگفت زده شده اند.

پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز زندگی مردم را جذاب تر و راحت تر می کند. اجاق گاز لیزری نیز یکی از محصولات جذاب و کاربردی است.

منابع: newscientist، dl.acm، guce.oath

اشتراک گذاری در :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسکرول به بالا