گاز لیزری چیست و مزایای استفاده از آن؟

گاز لیزری چیست و مزایای استفاده از آن؟
فهرست مطالب

 

گاز لیزری فناوری جدیدی است که استفاده از لیزر را وارد دنیای پخت و پز کرده است. لیزر می تواند برای پخت به شیوه ای نوین مورد استفاده قرار گیرد و همچنین از سویی فناوری لیزر در تولید اجاق گاز  لیزری نیز تحول عظیمی در تولید اجاق گاز برای استفاده در خانه و فر های بزرگ در کارخانجات مواد غذایی ایجاد کرده است.

تولید گاز لیزری

مدیر یکی از شرکت های آمریکایی تولید کننده استفاده از لیزر در تولید اجاق گاز لیزری که یک گام به سوی سرعت بالا تر و نیز دقت بالا تر قلمداد می کند. کیفیت خروجی این نوع گاز نیز به مراتب بیشتر است.

برای ساخت یک گاز معمولی سه مرحله عملیات نیاز است و در هر گاز بین 400 تا 600 ورق و صفحه وجود دارد. از سوی دیگر، برای تولید گاز لیزری یک مرحله عملیات نیاز است، قطعات دقیق تر هستند و یک چهارم زمان برای تولید آن ها کافی است. طراحی گاز های لیزری نیز آزاد است و مزیت مهمی برای تولید کنندگان و رقابت در بازار محسوب می شود.

تولید گاز لیزری این امکان را دارد که به صورت سفارشی و طبق خواست مشتری انجام شود و تطبیق پذیری طراحی در آن بالاست. لیزر این مزیت را ایجاد می کند که تولید کننده مطابق خواست هر مشتری طراحی بهتری را ارائه دهد. در صورتی که تولید گاز به روش معمولی و بدون لیزر این امکان را ندارد.

[aparat id=”zxkvi”]

مزایای استفاده از لیزر در گاز

مهمترین مزیت استفاده از لیزر در تولید اجاق گاز این است که سرعت تولید را بسیار بالا می برد. افزایش سرعت تولید بر تمام پارامتر های مدیریتی کارخانه تولید کننده اثر می گذارد و رضایت مشریان را نیز به همراه خواهد داشت. بدون فناوری لیزر امکان برش قطعات پیچیده وجود ندارد ولی با استفاده از این فناری ساخت گاز به هر شکلی ممکن خواهد شد.

به دلیل وجود چنین مزایایی در دنیا قیمت اجاق گازی که با لیزر تولید می شود و حتی سفارشی است، از اجاق گاز معمولی کمتر خواهد بود.

طرز کار لیزر گازی

لیزر دارای سنسور ارتفاعی است که به صورت خود کار و بدون دخالت متصدی هر گونه ناهمگونی در مواد را از بین می برد. چشم لیزری امکان اندازه گیری های دقیق و سریع و بدون تماس را فراهم می کند. با این سیستم مختصات دقیق نقطه کار یا قطعات مشخص می شود.

سیستم نرم افزاری عملیات خمش و برش لیزر را منترل می کند. این نرم افزار سبب می شود تا اشتباهات انسانی به حد اقل برسند. برنامه نویسان می توانند انواع طرح های دو بعدی و سه بعدی را برای تولید تنظیم کنند. همچنین نحوه برش به بهترین شکل بهینه می شود.

استفاده از فناوری نوین و تولید گاز لیزری تحول مهمی در تولید این محصول در دنیا ایجاد می کند.

منبع: industrial

اشتراک گذاری در :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسکرول به بالا