گاز استیلن

انواع خلوص گاز استیلن

گاز استیلن با خلوص متفاوتی قابل عرضه میباشد
گاز استیلن صنعتی با خلوص حدود 99.5%
گاز استیلن آزمایشگاهی با خلوص 99.6%(Atomic Absorption)

 

گاز استیلن قابل اشتعال، بی رنگ و با بوی مانند سیر است. این گاز به صورت حل شده در استون قابل عرضه است. استیلن گاز غیر حلال است که برای برنامه های کاربردی خاص استفاده می شود. چگالی آن از هوا کمتر است.

این گاز را در اوایل سال های 1800 میلادی کشف نمودند اما تا اواخر این سده استفاده ی زیادی از آن در صنایع دیده نشد. این ماده به تدریج جایگاه خود را در صنعت پیدا کرد و به عنوان ماده خام اولیه برای سنتز مواد بسیاری مورد استفاده قرار گرفت.

کاربردهای گاز استیلن

 

و اما می رسیم به مبحث کاربردهای گاز استیلن چیست؟ استیلن به عنوان یک ماده خام برای تولید پلاستیک های رسانای الکتریکی مانند پلی استیلن استفاده می شود. استیلن به همراه هوای خالص یا نیتروس اکساید بعنوان عامل اکسید کننده در دستگاه های طیف سنجی جذب اتمی در صنایع آب، خاک، غذا، دارو و بیولوژیک که در آن حساسیت و دقت نتایج مهم است، مورد استفاده قرار می گیرد. استیلن در جوش و برش فلزات نیز کاربرد فراوانی دارد. از استیلن برای کربنه کردن فولاد نیز بهره می گیرند و برای تولید اکسی استیلن نیز استفاده ی فراوانی دارد. دمای بالای شعله ی استیلن سبب شده است در جوشکاری و برشکاری فلزات از آن به وفور استفاده شود.

کاربردهای گاز استیلن

استیلن در سنتز آلی و سنتز شیمیایی آزمایشگاهی به کار گرفته می شود. استیلن به عنوان منبع کربن در تولید نانو لوله های کربنی همچنین جهت بهبود در کشت گیاهان و افزایش شکوفه زنی کارایی دارد. از استیلن هنوز در فانوس های دریایی به عنوان سوخت سبک استفاده می شود. این گاز به عنوان یک جزء در گاز های کالیبراسیون یا واسنجی صنایع نفت، گاز و شیمایی استفاده می شود. استیلن یکی از اجزای گاز تست ریه است و همچنین یک ماده مهم در صنایع شیمیایی برای تولید اتراکریل، اسید اکریلیک، کاربازول، وینیل استات و … به شمار می رود.

منبع تولید گاز استیلن

عمده ترین روش ها برای چگونگی تولید استیلن به دو روش رایج منتهی می شود. واکنش آهک و زغال کک در دمای بسیار بالا منجر به تولید کلسیم کاربید می گردد. گاز استیلن از طریق واکنش کاربید کلسیم و آب است که به دست می آید . استیلن می تواند یک محصول جانبی در پروسه تولید اتیلن باشد. در صورتی که متان به صورت جزئی و در دمای زیاد دچار اکسایش شود، می تواند منجر به تولید گاز های هیدروژن، مونوکسید کربن و نیز استیلن گردد. فرمول شیمیایی گاز استیلن C2H2 است و گازی قابل حمل و نگهداری است که برای مصارف مختلف عرضه می شود.

منبع تولید گاز استیلن

اطلاعات ایمنی گاز استیلن

استیلن گازی است که ساختاری غیر اشباع دارد و به همین علت به شدت ناپایدار است و می تواند وارد واکنش های شیمیایی شود. کمترین تماس این گاز با اکسیژن و جرقه به سرعت شعله می کشد و به همین دلیل برای ایمنی و جلوگیری از خطر آتش سوزی لازم است استیلن هنگام حمل و انتقال برای مصرف با مواد نظیر استون مخلوط گردد و در موادی با ساختار متخلف حمل شود.

برای انبارداری و نگهداری از کپسول های استیلن نیز باید محیطی خنک و دارای تهویه مناسب انتخاب گردد و مواد شیمیایی و آتش زا از آن دور باشند تا خطر جدی پیش نیاید.

اطلاعات ایمنی گاز استیلن

فروش گاز  استیلن

شرکت هوا مایع زاگرس وارد کننده انواع کپسول های گاز خلوص بالا است. یکی از این کپسول های گاز خلوص بالا گاز استیلن است. ما توانسته ایم با کیفیت و قیمت مناسب کپسول های گاز خلوص بالا استیلن را تهیه کرده و به فروش برسانیم. لازم به ذکر است که شرکت هوا مایع زاگرس تجهیزات جانبی کپسول گاز استیلن از جمله رگولاتر گاز استیلن را با قیمت مناسب  به فروش می رساند. برای خرید کپسول های استیلن و تجهیزات آن می توانید از طریق فرم خرید یا تماس با کارشناس فروش اقدام نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گاز استیلن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا